מוזיקה בעולם הדיגיטלי

מוזיקה בעולם הדיגיטלי

פעם לא היה כזה דבר יוטיוב

מוזיקה בעולם הדיגיטלי היא קצת אחרת, אחרת ממה שהכרנו לפני 20 ו30 שנה, שם היינו מאזינים למוזיקה בדרכים אחרות, ולא היינו חשופים לכמות כזו מגוונת של ז'אנרים כמו היום. כאשר רצית לשמוע מוזיקה פעם, היית צריך לקנות דיסק או תקליטור, לשלם עליו והיית צריך גם דרך לנגן אותו, אחרת אין לו שימוש בעבורך, ואחרת לא תצליח לשמוע מוזיקה. כיום, אפשר לשמוע מוזיקה מכל מקום ובכל מכשיר – מריצה בעזרת הפלאפון ועד נסיעה בדרך לעבודה באמצעות Bluetooth.

לכל מטבע יש שני צדדים

כשאני מסתכל על השינויים שהמהפכה הדיגיטלית (או שיותר נכון יהיה לקרוא לה טכנולוגית, להחלטכם) חוללה במוזיקה, אני מצד אחד מוקסם, ומצד אחד קצת מאוכזב. אני מוקסם כי בעזרת המהפכה הזו, כל אחד ואחד מאיתנו נחשף להמון סוגי מוזיקה, וכך תמיד נוכל למצוא מוזיקה שתענה על הצורך והטעם שלנו. בנוסף לכך, הדרך בה אנחנו צורכים מוזיקה היא שונה בהרבה מפעם, קצת קשה להשוות בין ללכת לחנות דיסקים לבין לשבת על כיסא מול המחשב ולבצע הורדת שירים מיוטיוב, מסכימים איתי?

אני מוקסם מכך כי הקלות בה ניתן לגשת למוזיקה היום היא פשוט נפלאה, כך שכל אחד מכל מקום פשוט יכול לשמוע את המוזיקה הטרנדית באותה התקופה.
עניין זה מוביל לדבר הבא שגרם לי לאהוב כל כך את השפעה של המהפכה הנ"ל על מוזיקה, כאשר המוזיקה נגישה לכולם בכל מקום ובכל זמן, זה בעצם אומר שאפשר ליצור מוזיקה ולהפיץ אותה בכל מקום ובכל זמן – מה שמוביל לתופעה מדהימה לא פחות, של יצירת מוזיקה והפצתה בעולם הדיגיטלי בחינם.

איזו חדשנות יוטיוב הביאה איתה?

פעם, כשהיינו רוצים ליצור מוזיקה ולהפיץ אותה לעולם, היינו צריכים להשכיר אולפן הקלטות, לשכור חברת פרסום שמתמחה בתחום, ובכללי להוציא סכום כסף גדול על פרסום ושיווק האומנות שלנו. והיום? היום אפשר להקליט שירים בסלון הביתי, לערוך אותם שם גם כן, ופשוט לפרסם אותם ביוטיוב, לשתף אותם ברשתות החברתיות, מבלי לשלם אפילו שקל.
לדוגמה, את ג'סטין ביבר, מכירים? הוא התחיל מסרטון יוטיוב שלו מנגן ושר בגיל 13, והקריירה שלו התחילה בזכות אותו סרטון. לסיכום, לא חסרים טאלנטים ומוזיקאים שהתפרסמו דרך יוטיוב והרשתות החברתיות.
יותר מזה, היום יש חברות תקליטים והפקות שמחפשות טאלנטים עתידיים ביוטיוב, הן בעצם מחפשות אנשים עם כישרון שצריכים דחיפה להתחלת הקריירה שלהם, ומספקים להם את כל הסביבה הדרושה.

וכל זה – בזכות המהפכה הדיגיטלית, חשבתם על זה פעם?
אני חושב שאנחנו חייבים לה הרבה, ואין ספק שעולם המוזיקה נהנה מזה.

אני רוצה להוריד סרטונים מיוטיוב בחינם

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתף בווצאפ
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב pocket
Pocket

מה דעתכם?

רגע, לפני שאתה עוזב!

רצינו לשאול אם אהבת את האתר, והאם תחזור אליו שוב.
אתה מוזמן לפרט למה, רק אם תרצה!

נ.ב אגב, אם אהבת - תן לנו לייק!